اعزام نخستین گروه از عمره‌گزاران ایرانی پس از 9 سال انتظار 
کد خبر: 4211717
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۲

اعزام نخستین گروه از عمره‌گزاران ایرانی پس از 9 سال انتظار 

مراسم بدرقه نخستین کاروان‌ زائران ایرانی پس از وقفه 9 سال وقفه با حضور سرپرست حجاج ایرانی در فرودگاه امام خمینی(ره) انجام شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، آیین بدرقه نخستین گروه از زائران عمره‌گزار ایرانی بامداد امروز دوشنبه (3 اردیبهشت) درترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، رئیس سازمان حج و زیارت، سفیر عربستان در کشورمان، جمعی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) و هواپیمایی و جمعی از مسئولان ذی‌ربط برگزار شد.

بر اساس این گزارش، با تلاش دست اندرکاران حج و زیارت و سایر مسئولان کشورمان، سفرهای عمره پس از وقفه‌ای ۹ساله از سرگیری شد و نخستین گروه عمره‌گزاران در قالب دو کاروان ۸۵ نفره (۱۷۰ نفر) رهسپارمدینه منوره هستند.

این گروه از زائران کشورمان که از استان‌های کرمانشاه و کردستان هستند که با پروازهای هواپیمایی «ایران ایر» رهسپار سرزمین وحی می‌شوند و به مدت ۵ روز در مدینه منوره و ۵ روز در مکه مکرمه اقامت خواهند داشت  و ضمن زیارت حرم پیامبر اکرم(ص) و ائمه بقیع، اعمال و مناسک عمره را انجام خواهند داد.

گفتنی است که پروازهای عمره مفرده قرار بود که در دی‌ماه سال گذشته انجام شود که بدلیل برخی موانع فنی، این مهم به تعویق افتاد، اما با تلاش‌های دست‌اندرکاران حج و زیارت و سایر مسئولان عالی‌رتبه کشوری این موانع رفع و اعزام‌ها از سرگیری شد.

انتهای پیام
captcha